reklama

Čaplovičovi nezamestnaní

Cez víkend som absolvoval turné po Slovensku. Konkrétne Orava a Šariš. Dolný Kubín, Sabinov, Prešov. Už dopredu som vedel, že to bude zároveň prieskum „kvality“ ciest. Minulý víkend som mal totiž tú česť si to otestovať na ceste medzi Breznom a Banskou Bystricou. Odniesla si to pravá predná pneumatika na mojej Fabii. Neplánovane som si však urobil aj prieskum dopadov Čaplovičovho zákona na centrá voľného času. Aby som bol konkrétny, v Dolnom Kubíne mi hovorili, že „tri dievčatá skončili na Úrade práce“, v Prešove mi hovorili o likvidácii rozsiahlej činnosti istého CVČ a po ceste mi telefonoval kolega o prípade z Ružomberka, kde skončí pracovnú činnosť viac ako desať ľudí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Áno, pán minister, určite existovalo aj zneužívanie financovania centier voľného času. Toto bolo treba upraviť. V tom sme s vami súhlasili. A jasne sme vám to (komplet celá opozícia) v rozprave ku Vašim zákonom povedali. Upozorňovali sme Vás však na existenčné nebezpečenstvá pre stovky poctivých CVČ plných nadšených a poctivých pracovníkov s deťmi a mládežou, s dlhoročnými skúsenosťami a vynikajúcimi výsledkami.

Neviem medzi akými ľuďmi sa pohybujete vy, ale ja mám skúsenosť najmä s nezištnými a poctivými ľuďmi plnými nadšenia a tvorivosti. K ním patria aj ľudia, s ktorými som sa stretol cez víkend.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslím, že predseda vlády a minister práce sa Vám v súčasnej situácii nepoďakujú. Nepodarené zákony z dielne Vášho ministerstva likvidujú stovky veľmi užitočných a dlhé roky budovaných pracovných miest. Vyháňajú na úrady práce šikovných a pracovitých ľudí, s potrebným know-how pre prácu s deťmi a mládežou v rôznorodých oblastiach. Financie, o ktoré ste obrali ich zamestnávateľov, sa roztratia v obecných rozpočtoch. Vážne pochybujem o tom, že obce dokážu vytvoriť z týchto peňazí rovnaký počet pracovných miest, aké Vaše zákony zlikvidovali v CVČ.

A o to ide. Aj takto veľmi konkrétne zvyšujete nezamestnanosť. Úplne zbytočne a úplne nerozumne. Ale tu si vlastne môžete podať ruky aj s ministrom Richterom. Jeho Zákonník práce tiež riadne skomplikoval udržanie pracovných miest v CVČ. Napríklad predražením práce na dohodu. A ruku si môžete podať aj s pánom premiérom. Pretože je predsedom vlády, ktorej činnosť pôsobí tým istým smerom ako kríza. Zvyšuje nezamestnanosť. Konkrétne aj vládnym návrhom zákona o financovaní škôl a školských zariadení z dielne ministerstva školstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keby sme vám to pred polrokom nehovorili ...

http://mmserv2.nrsr.sk/NRSRInternet/Vystupenie/87844/Vasecka_Richard.html

Richard Vašečka

Richard Vašečka

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Otec, učiteľ, kresťan. Predseda poslaneckého klubu Obyčajných ľudí a nezávislých osobností.Viac o mne na www.richardvasecka.sk. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu