reklama

Prečo milujem svoju ženu?

Šepkám potme svojej žene: „Milujem ťa!" A ona sa ma pošepky pýta: „A prečo ma miluješ?" Zostávam ticho. A pýtam sa sám seba: „Naozaj, prečo vlastne milujem svoju ženu?"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

Moja žena je krásna. Veľmi sa mi páči. Keď som ju minule zazrel, ako sa v izbe chystá na nejakú dámsku jazdu, povedal som si: „Človeče, tú babu by som hneď pozval na rande." Milujem ju však rovnako aj keď sa ráno prebudí vedľa mňa neupravená alebo keď oblečená v teplákoch umýva riady. Hoci sa mi páči jej tvár, postava i pohyby, jej krása nie je ten hlavný dôvod prečo ju milujem.

Moja žena je múdra. Keď som po dvoch rokoch nášho manželstva vyjadroval určitú nespokojnosť s našim vzťahom, povedala niečo, čo bolo pre mňa ako osvietenie: „Ešte len dva roky a ty už chceš zázraky?" Múdrosť mojej ženy je v láskavej jednoduchosti. Ale ani to nie je dôvod, prečo ju milujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja žena je veľmi šikovná, pracovitá, dobre varí, skvele zvláda domácnosť i naše štyri deti. Starí rodičia bývajú riadne ďaleko a ja som často na týždňovkách. Niekedy je z toho všetkého hrozne unavená, nazlostená či frustrovaná. Je mi jej ľúto, snažím sa jej pomôcť ako viem, vážim si ju, obdivujem ju. Ale nemilujem ju kvôli tomu.

Tak prečo ju teda milujem?

Myslím, že preto, ... lebo je moja. Áno, to je ono!

Svoju manželku milujem preto, lebo je moja.

Jej krása, múdrosť, šikovnosť a ďalšie skvelé vlastnosti prispeli k tomu, že ma očarila. Ale moja láska k nej je postavená na mojom rozhodnutí milovať ju.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je najdrahšou investíciou môjho života. Stojí ma to veľa, ale ona za to stojí!

Moja manželka nie je pre mňa ako firma, ktorú nejaký kvázi podnikateľ získal, len aby ju vytuneloval, a keď z nej už viac nevie vyždímať, nechá ju skrachovať.

Svoj vzťah k mojej manželke by som skôr prirovnal ku vzťahu muža v stredných rokoch k firme, ktorú od základu vybudoval. Prvotné nadšenie a mladícke nerozvážnosti. Prebdené noci a draho zaplatené skúsenosti. Mnohé odriekania a nadčasy. Balansovanie na hrane prežitia, riskovanie a neistota. Kolísania medzi ziskom a stratou. Ťažko dosiahnutý pomalý ale istý rast a stabilita.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už veľakrát som počul otázku: „A ako si vedel, že je to tá pravá?"

Ten moment si pamätám úplne presne. Stála po moje pravej ruke. Povieval osviežujúci vánok po letnom dáždiku. Pred nami boli schody a výhľad na obec, v ktorej vyrástla. Ja som mal na sebe oblek a ona biele šaty. Za nami bol kostol, v ktorom sme si pred pár minútami sľúbili „Budem ťa milovať a ctiť a nikdy ťa neopustím". A vtedy som už vedel na sto percent, že to je tá pravá. Žena, ktorú mám celý život milovať. Moja žena.

Mimochodom, volá sa Martuška. A sme manželmi šestnásť rokov.

Richard Vašečka

Richard Vašečka

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Otec, učiteľ, kresťan. Predseda poslaneckého klubu Obyčajných ľudí a nezávislých osobností.Viac o mne na www.richardvasecka.sk. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu